تروسيه: افتخار مي‌كنم سرمربي ايران شوم
سرمربي پيشين تيم ملي فوتبال ژاپن با بيان اينكه تماس‌هايي با او براي هدايت ايران گرفته شده گفت: افتخار مي‌كنم روي نيمكت تيم ملي ايران بنشينم.

 

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس از دوحه، حضور فليب تروسيه در هتل محل اقامت تيم ملي ايران شائبه هاي حضور اين مربي روي نيمكت ايران پس از مسابقات جام ملت هاي آسيا را تشديد كرد.
وقتي حضور تروسيه در هتل شرايتون را به كفاشيان خبر مي دهيم، رئيس فدراسيون فوتبال بيش از سايرين سوال مي كند كه اين مربي كجاست تا با وي صحبت كند. سوال مي شود كه آيا قصد مذاكره داريد يا قراري با اين مربي داشته ايد كه رئيس پاسخ منفي مي دهد و مي گويد صرفا براي احوال پرسي است چون اين مربي از گزينه هاي قبلي فدراسيون بوده، اما همين صحبت هاي كفاشيان خبرنگاران اعزامي را ترغيب مي كند تا از زبان تروسيه ناگفته هايي را بشنود.

قبل از نشستن روي يك صندلي در كنار تروسيه، وي از خطرناك بودن خبرنگاران ايراني مي گويد و همين موضوع عاملي مي شود تا بتوان راحت مصاحبه را آغاز كرد.
تاكاشي خبرنگار ژاپني در حال مصاحبه است، اما تروسيه با ديدن خبرنگاران ايراني، وي را مجبور مي كند كه هر چه زودتر مصاحبه را تمام كند تا گفت و گو با اصحاب رسانه ايراني را آغاز كند اگر چه شبكه هاي تلويزيوني بين المللي نيز منتظر مصاحبه با اين مربي فرانسوي هستند. پس از احوال پرسي مختصر در ضلع شمالي لابي هتل شرايتون مصاحبه 2 خبرنگار اعزامي 2 خبرگزاري از ايران با تروسيه آغاز مي شود.

*آقاي تروسيه سلام. بدون مقدمه مي خواهيم در مورد برخي شايعات از شما سوال هايي داشته باشيم.
تروسيه: بفرمائيد، اما در مورد شايعات خبرنگاران راحت تر و بهتر مي توانند پاسخ بدهند.

* اما اين شايعه در مورد شماست.
تروسيه: من حاضرم به هر موضوعي جواب دهم.

*پس حالا كه قرار است به هر سوالي پاسخ دهيد ابتدا از جام ملت هاي 2011 شروع مي كنيم و در ادامه شايعات را مطرح خواهيم كرد.
تروسيه: بفرمائيد.

* نظرتان در مورد جام ملت ها چيست؟
تروسيه: من بيشتر مسابقات روز اول را تماشا كردم، اما هنوز زود است كه بخواهيم در مورد آينده پيش بيني كنيم چون بايد تيم ها بيشتر بازي كنند تا عيار واقعي شان مشخص شود. تيم ها در شرايط خوبي هستند و معلوم است كه تك تك آنها براي حضور در تورنمنت قطر روند آماده سازي خوبي را طي كرده اند و ميزبان هم شرايط خوبي را براي تيم ها و هواداران تدارك ديده است. بحث نحوه ميزباني قطر در روز اول مسابقات مهم تر از مسايل فني است چون با انجام يك مسابقه نمي توان در مورد مسايل فني و تاكتيكي تيم ها اظهار نظر دقيقي داشت.

* پس از ميزباني قطر رضايت داريد.
تروسيه: بله اين كشور سهميه ميزباني جام جهاني را به دست آورده و به همين دليل با شروع جام ملت ها كارش را به خوبي آغاز كرده است. سازماندهي بازي ها؛ هتل ها و حمل و نقل شرايط خوبي دارد.

* چرا كشورهاي خاورميانه شروع خوبي نداشته اند؟
تروسيه: دوباره تاكيد مي كنم در روز اول قضاوت كردن كار راحتي نيست. البته هميشه اين طور است كه در تورنمنت هاي بزرگ تيم هاي سرشناس و بزرگ بيش از ديگران تحت فشار هستند و شايد يكي از دلايل افت برخي تيم هاي مطرح همين بوده است.
تيم هاي بزرگ در روز اول استرس بيشتري دارند و اين اتفاق براي ژاپن برابر اردن رخ داد و حتي تيم هاي ايران و عراق نيز در جريان بازي استرس داشتند.

* اگر بخواهيم قضاوت اوليه داشته باشيم بهترين تيم روز اول كدام بود؟
تروسيه: انتخاب بهترين كار اشتباهي است و با اتمام بازي هاي مرحله اول يا حداقل با انجام 2 بازي براي هر تيم مي توان در اين زمينه اظهار نظر كرد. بايد صبر كرد و در پايان بازي دوم قضاوت مي كنم.

*ديدار ايران مقابل عراق را تماشا كرديد؟
تروسيه: بله بازي خيلي سنگيني براي هر دو تيم بود. ايران و عراق به لحاظ فيزيكي و فني خوب بازي كردند، اما برنامه هاي ايران در نيمه دوم بهتر جواب داد و 3 امتياز به اين تيم رسيد.

* پيروزي بر عراق چقدر راه صعود ايران به مرحله بعد را هموار كرد؟
تروسيه: ايران در گروه بسيار سختي قرار دارد و هر 4 تيم شانس صعود دارند، اما اين برد آن هم برابر عراق بسيار تاثيرگذار خواهد بود. نمي توانم تيم هاي صعود كننده از گروه چهارم را پيش بيني كنم اما اميدوارم ايران يكي از تيم ها باشد.

*مهم ترين ملاك ها براي صعود چيست؟
تروسيه: مربي هر تيم براي صعود تيمش به مرحله بعد كار سختي دارد چون بايد بتواند توان روحي بازيكنان را در شرايط بالايي حفظ كرده و توان فيزيكي نفرات را با دقت زير نظر داشته باشد. علاوه بر اين اين مسايل، شانس هم تاثير زيادي در موفقيت و قهرماني تيم ها دارد و در دوره هاي قبلي نيز اين موارد به وضوح ديده شده است.

*فكر مي كنيد در اين دوره چه تيمي قهرمان شود؟
تروسيه: 5 كشور شانس اصلي هستند چون از روز اول عملكرد خوبي از خود نشان داده اند. ايران، ژاپن، كره جنوبي، استراليا و قطر از آماده ترين ها هستند. نام قطر را با توجه به ميزباني در كنار نام تيم هاي بزرگ و قديمي آسيا قرار دادم چون اين تيم بازي اول را باخت، اما در مسابقه با چين خيلي خوب بازي كرد و با قدرت به برتري رسيد و نشان داد كه هدفش قهرماني است. قطر تيمي كاملا هجومي است و اطمينان دارم در بازي سوم كويت را شكست مي دهد و راهي مرحله بعد خواهد شد. سيستم اين تيم خيلي هجومي است و مي تواند براي تيمي خطر ساز شود.

* ارزيابي تان از تيم ملي ايران و افشين قطبي چيست؟
تروسيه: ايران هم تيم خوبي است و با داشتن يك مربي خوب از مدعيان قهرماني است.

* چقدر از افشين قطبي شناخت داريد؟
تروسيه: من اين مربي را به خوبي مي شناسم. وي يك مربي بين المللي است كه در كشورهاي مختلف تجارب زيادي كسب كرده و اكنون شناسنامه خوبي در ميان مربيان دارد. قطبي با حضور در تيم ملي ايران اعتبار خيلي خوبي كسب كرده اگر چه اين مربي در كره جنوبي نيز عملكرد مطلوبي داشته و ارتباطات خوبي را نيز براي خود كسب كرد. وي در تيم ملي ايران نيز عملكرد مناسبي داشته است.

* اما ايران با اين مربي نتوانست راهي جام جهاني شود.
تروسيه: مي دانم كه قطبي در 3 بازي آخر سرمربي ايران شد. شرايط اين تيم بعد از شكست برابر عربستان براي رسيدن به جام جهاني بسيار سخت بود. قطبي بعد از آنكه سرمربي شد نتايج خوبي كسب كرد و به همين دليل فدراسيون فوتبال ايران قراردادش را تمديد كرد.

* خبر داريد كه قطبي سرمربي شيميزوي ژاپن شده است؟
بله. انتقال وي به تيم ژاپني به سود فوتبال ايران خواهد شد و مي تواند عامل توسعه و پيشرفت سطح مربيان داخلي ايران شود.

*شما سال ها در فوتبال ژاپن حضور داريد، آيا قطبي مي تواند در اين باشگاه موفق شود؟
تروسيه: بله وي تجربه زيادي از كار كردن در بيرون از ايران داشته و راه هاي برقراري ارتباط در خارج از ايران را مي داند. كار كردن در ژاپن نيز بسيار خوب است و باشگاه ها از امكانات زيادي بهره مي برند. علاو بر اين مي دانم كه ايرانيان زيادي در اين كشور حضور دارند و آنها مي توانند حامي خوبي براي اين مربي ايراني باشند. مناسبات ايران و ژاپن نيز بسيار خوب است و قطبي مشكلي براي كار كردن در اين كشور نخواهد داشت.

*خبر داريد كه برخي رسانه ها از مذاكره شما با مسئولان فدراسيون ايران خبر داده اند؟
تروسيه: شما بگوييد آيا اين طور بود؟

*قرار شد شما خيلي شفاف پاسخ دهيد.
تروسيه: بله تماس هايي با من گرفته شده چون من دوستان زيادي در فوتبال ايران دارم و مذاكراتي در اين زمينه داشته ام. مي دانم مسئولان فدراسيون فوتبال ايران به دنبال جايگزين قطبي هستند و اگر من در فهرست 10 نفره آنها باشم افتخار مي كنم كه سرمربي ايران شوم. اين پيشنهادها در حد حرف بوده و بايد ببينيم در آينده چه رخ خواهد داد. من بيش از 20 سال است كه در فوتبال آسيا حضور دارم و فوتبال اين قاره در شرق و غرب را به خوبي مي شناسم و اطلاعاتم در اين زمينه كافي است.

*ولي در گذشته بيشتر به نيمكت تيم ملي ايران نزديك بوديد؟
تروسيه: همين طور است. بعد از شكست ايران در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 برابر عربستان و بعد از اخراج علي دايي مسئولان فدراسيون فوتبال ايران با من تماس گرفتند و خواستند سرمربي تيم ملي شوم. بعد از يكسري مذاكرات خيلي منتظر پاسخ نهايي ماندم ولي هيچ جوابي نشنيدم تا اينكه قطبي به عنوان سرمربي ايران معرفي شد. آن زمان مذاكرات جدي تر بود اما الان در حد پيشنهاد است. به من گفته اند كه ايران روي من نظر دارد اما اين امكان وجود دارد كه يك مربي ديگر به عنوان سرمربي جايگزين قطبي شود.

* به هر حال ايران به جام جهاني قبلي نرفت و اكنون انتظارات از سرمربي آينده زياد خواهد بود؟
تروسيه: ايران هميشه در آسيا جزو 5 تيمي است كه شانس صعود به جام جهاني دارد و همه انتظار دارند كه ايران يكي از نماينده هاي آسيا در جام جهاني فوتبال باشد.

*حرف آخر؟
تروسيه: اميدوارم تيم ملي ايران در همه تورنمنت ها موفق باشد و فوتبال اين كشور نتايج خوبي به دست آورد.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 25 دی 1389برچسب:, | 6:0 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |